راهنمایی خرید باتری لپ تاپ استوک

یکی از مهم ترین اجزای لپ تاپ که بسیار هنگام خرید باید به آن دقت کنید، باتری لپ تاپ می باشد، زیرا برای کاربرانی که از نوت بوک های خود برای انجام کارهای روزمره استفاده میکنند باید دقت بسیار زیادی بر روی انتخاب خود بکنند. معمولا باتری همه لپ تاپ ها بخاطر پردازش قوی که در لپ تاپ رخ میدهد توانایی زیادی در نگهداری باتری در طولانی مدت ندارند، و در هنگام انجام پردازش های قوی حتما نوت بوک باید به شارژ وصل باشد، اما اگر باتری لپ تاپ شما ضعیف باشد میتواند مشکلات بسیار زیادی در روزمره برای شما به وجود بیاورد، و سپس شما وادار به تعویض باتری لپ تاپ خود میشوید که وقتی به سایت ها یا فروشگاه های مختلف سر میزنید، با بسیاری باتری لپ تاپ با قیمت های متنوع روبرو میشوید که انتخاب را برای شما سخت میکند.
در این مقاله قصد برسی انواع باتری های لپ تاپ را داریم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای خود بکنید.
با سایت zstock.ir همراه باشید.

باتری های موجود در بازار به سه دسته تقسیم میشوند که عبارتند از :
باتری جنیون (genuine Battery)
باتری اورجینال (Original)
باتری های کپی (High Copy)

باتری جنیون:
شرکت های Simplo و LG cell در زمینه تولید و اسمبل باتری در دنیای فناوری بسیار معروف هستند و وظیفه آنها تولید و ساخت باتری به سفارش شرکت های سازنده لپ تاپ همانند ASUS, HP, Lenovo و غیره می باشد. باتری های جنیون در واقع همان باتری هایی می باشد که به صورت آماده بر روی لپ تاپ های شما گذاشته شده است که دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند و خرید آنها در ایران مقداری دشوار هست، زیرا نمایندگی های این دو شرکت در کشورهای اروپایی مشغول به فعالیت هستند و سفارش این باتری ها از خارج کشور میتواند هزینه های زیادی داشته باشد که توسط سایت zstock پیشنهاد نمیشود.

باتری اورجینال:
به طور کلی تفاوت زیادی میان باتری جنیون و باتری اورجینال وجود ندارد و در بیشتر مواقع تنها سال ساخت آنها باهم متفاوت هستند و از نظر ظاهری هیچ تفاوتی بین این دو دسته باتری وجود ندارد، و این نوع باتری نیز همانند باتری های جنیون به سختی در بازار های ایران پیدا میشوند، لازم به ذکر است که بدانید کمپانی LG Cell و Simplo تنها به سازنده های لپ تاپ باتری میدهند و گاهی تنها به صورت قاچاق و یا فیک باتری های این دو شرکت در دست دلال ها و یا مردم عادی در دسترس قرار میگیرد.

باتری های کپی:
این دسته از باتری ها معمولا قیمت های بسیار پایینی دارند و به صورت انبوه در تمامی بازار های جهانی خرید و فروش میشود، این دسته از باتری ها را همانند مدل های قبلی در کشور چین ساخته میشوند. سلول های باتری های کپی دیگر در ژاپن ساخته نمیشود و تنها در چین ساخته و وارد بازار فروش میشوند، این نوع باتری ها معمولا شارژ دهی خوبی به لپ تاپ شما ارائه نمیدهند و گاهی اوقات آداپتور آنها به شدت داغ میکند که میتواند صدمه های جدی به لپ تاپ شما بزند، و اگر به فکر خرید یک محصول باکیفیت هستید از باتری های کپی دوری کنید، زیرا کیفیت ساخت بسیار پایینی دارند.

راه حل خرید بهترین باتری چیست؟
به جز دو شرکت LG و simplo، دو شرکت دیگر یعنی Greencell و Lewe وجود دارد که در تولید باتری لپ تاپ بسیار معروف و مطرح می باشند، این دو کمپانی محدودیتی در فروش محصولات خود ندارند و شما میتوانید به راحتی محصولات این دو کمپانی را خریداری کنید. تمامی محصولات این شرکت ها در فروشگاهzstock.ir برای راحتی شما کاربران در دسترس قرار گرفته و شما میتوانید بهترین باتری را برای لپ تاپ خود سفارش بدهید.

دسترسی سریع به مطالب متنوع سایت:

تفاوت پردازنده های Intel و AMD

مقایسه کارت گرافیک AMD و Nvidia

نقد و برسی انواع CPU

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *