راهنمای کامل نگهداری باتری لپ تاپ

امروزه کاربرد لپ تاپ نسبت به کامپیوتر بسیار بیشتر شده است. لپ تاپ ها به دلیل کاربرد بیشتر و حمل و نقل ساده تر برای راحتی کاربران بسیار مناسب می باشند. یکی از مهم ترین اجزای لپ تاپ باتری آن می باشد، زیرا برای شما برای انجام کارهای روزمره خو،تماشای فیلم، برنامه نویسی و غیره نیاز به یک لپ تاپ با باتری سالم و قدرتمند دارید به این دلیل که همیشه شما به برق دسترسی ندارید. باتری لپ تاپ ها بر اثر بسیاری اتفاقات ضعیف و بی کیفیت میشوند که اگر شما راه پیشگیری از این مشکل را بدانید، میتوانید قبل از ضعیف شدن باتری لپ تاپ و تعویض آن، با چندین راه حل که امروز قصد داریم به شما آموزش بدهیم، شما میتوانید باتری نوت بوک خود را همیشه سالم و سلامت نگهداری کنید. با سایت zstock.ir همراه باشید.

در این مقاله چه چیزی یاد میگیرید ؟
1- شیوه صحیح شارژ کردن لپ تاپ
2- روش کالبیره کردن باتری لپ تاپ
3- روش نگهداری درست از باتری لپ تاپ

برسی مبحث Battery memory Effect:
یکی از باورهای غلط مردم درباره شارژ کردن لپ تاپ این می باشد که آنها این تصور را دارند که شارژ باتری لپ تاپ باید به طور کامل تخلیه بشود و سپس آن را تا ۱۰۰ درصد شارژ مجدد کنند. این باور به طور کلی غلط می باشد و صحت ندارد. در نسب های قدیمی نوت بوک ها، باتری های استفاده شده در آنها معمولا نیکلی بود و درباره این نسل از باتری، برای سلامت بیشتر باتری نیاز به خالی شدن کامل باتری و سپس شارژ مجدد آن بود، اما درباره نسل های جدید لپ تاپ این باور صحت ندارد. لپ تاپ های امروزه همه انها مجهز به باتری های لیتیومی شده اند که بر اساس تحقیقات سایت زداستوک، برای شارژ کردن این لپ تاپ ها نیاز به تخلیه کامل باتری نمی باشد و حتی این کار موجب صدمه زدن به باتری نیز می شود.

هنگام استفاده از برق، خارج کردن باتری لپ تاپ مفید است یا خیر؟
باتری لپ تاپ های نسل جدید به دلیل فناوری بالایی که دارند به طور اتوماتیک زمانی که باتری لپ تاپ به ۱۰۰ درصد میرسد، جریان ورودی برق به آن متوقف میشود و جریان برق به طور مستقیم به پاور لپ تاپ منتقل میشود. بنابراین وصل ماندن برق در حالی که باتری لپ تاپ به طور کامل شارژ شده است،نمیتواند ضرری برای باتری شما داشته باشد. اما بسیاری از لپ تاپ های استوک صنعتی به دلیل سیستم پردازشی قوی که در آنها وجود دارد، برای انجام پردازش های سنگین بهتر است، لپ تاپ شما به برق متصل باشید. Dell m6800 یکی از این نوع نوت بوک هاست که به دلیل دارا بودن کارت گرافیکی قدرتمند و سیستم عاملی قدرتمند، برای استفاده از تمام قدرت سیستم پردازشی، بهتر است به برق مستقیم متصل باشد.

برای شارژ کردن مجدد باتری،بهتر است شارژ باتری کامل خالی شود؟
همان طور که قبل تر به این موضوع اشاره کردیم، خالی کردن کامل شارژ باتری و سپس شارژ مجدد آن، میتواند به باتری لپ تاپ استوک شما صدمه وارد کند و بهتر است زمانی که شارژ شما به ۴۰ الی ۳۰ درصد میرسد، باتری خود را به آداپتور وصل کنید تا به شارژ کامل برسد.

آموزش کالبیره کردن باتری لپ تاپ:
کالبیره کردن باتری به طور کلی یک پروسه شارژ و دشارژ می باشد ولی صحیح انجام دادن آن میتواند بسیار به سلامت باتری لپ تاپ شما کمک کند، در ادامه به شما آموزش کامل کالبیره کردن باتری را توضیح میدهیم.

1- باتری نوت بوک خود را ۱۰۰ درصد شارژ کنید.
2- زمانی که پروسه شارژ کردن باتری تمام شد، به مدت دو ساعت با لپ تاپ خود پردازش های سبک انجام دهید تا حرارتی که باتری بر اثر شارژ شدن به خود گرفته است کامل تخلیه شود.

3- از بخش تنظیمات باتری، نوت بوک خود را به حالت هایبرنت سوییچ کنید و سپس آن را از برق بکشید،تا زمانی که لپ تاپ به صورت خودکار به حالت هایبرنت برود، شما میتوانید با لپ تاپ استوک خود کارهای روزمره را انجام بدهید.

4- پس از آنکه لپ تاپ هایبرنت شد برای ۴ ساعت آن را در همان حالت بگذارید.

5- پس از ۴ ساعت، برق را به لپ تاپ متصل کنید و منتظر بمانید تا شارژ نوت بوک به طور کامل به ۱۰۰ درصد برسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *