مقایسه کارت گرافیک amd و nvidia

یکی از مشکلات همیشگی کاربران در خرید لپ تاپ انتخاب کارت گرافیک آن می باشد که با وجود کارت گرافیک Nvidia و AMD انتخاب برای خریدار بسیار سخت میشود.

کمپانی AMD در سال 1969 شروع به کار کرد که در همان ابتدای شروع خود، توانست توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. این کمپانی با ساخت انواع پردازنده و کارت گرافیک خود را به بازار معرفی کرد، و توانست چندین سال متوالی بیشترین فروش بازار رو از آن خود کند. پس از گذشت چندین سال رقیب AMD وارد بازار فناوری شد. کمپانی Nvidia در سال 1993 به صورت رسمی شروع به فعالیت در زمینه تولید کارت گرافیک کرد که پس از چندین سال توانست از رقیب اصلی خود یعنی AMD پیشی بگیرد.

امروزه این دو کمپانی به سرعت درحال رشد هستند، و به همین دلیل انتخاب برای کاربران به شدت سخت شده است. در این مقاله قصد برسی کامل محصولات این دو شرکت را باهم داریم. با سایت zsock.ir همراه باشید.

یکی از محصولات جدیدی که کمپانی انویدیا به تازگی از آن رونمایی کرده است، کارت گرافیک های Ampere می باشد که در این میان کمپانی AMD نیز در صفحه رسمی سایت خود خبر از عرضه سری Big Navi Readon RX 6000 به کاربران داد.

کارت گرافیک این دو کمپانی از نظر قیمت، کارایی و ویژگی های انحصاری باهم مقایسه میشوند. در سال 2021 شاهد عرضه Nvidia Geforce RTX 3090 توسط انویدیا بودیم که به دلیل پشتیبانی از قابلیت 8K به شدت توسط گیمر ها مورد استقبال قرار گرفت، اگر بخواهید کارت گرافیکی از کمپانی AMD خریداری کنید که به اندازه ای هم رده محصول جدید انویدیا باشد، Readon RX 5700 XT میتواند گزینه خوبی برای شما باشد.

کارت گرافیک کدام کمپانی مقرون به صرفه تر است ؟

اگر شما به دنبال یک کارت گرافیک با امکانات بالا و قیمت مناسب هستید، محصولات AMD میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این کمپانی‌ تا به امروز توانسته گرافیک های بسیار باکیفیت با قیمت بسیار مناسب روانه بازار کند. یکی از محصولات جدید این کمپانی که Radeon RX 6800 می باشد که با قیمت 579$ دلار (۱۳ میلیون) در تمامی بازارهای جهانی موجود است. کارت گرافیک های Nvidia معمولا دارای قیمت های بسیار زیادی هستند که به همین دلیل بسیاری از کاربران به سمت محصولات AMD میروند.

کدام کارت گرافیک عملکرد بهتری دارد ؟

در گذشته کمپانی AMD بسیار در زمینه تولید کارت گرافیک فعال و قدرتمند بود، اما امروزه شرکت انویدیا با تولید محصولات باکیفیت توانسته است از رقیب قدیمی خود پیشی بگیرد. برای کاربران گیمر کارت گرافیک های Nvidia به دلیل کیفیت 4k, 8K میتواند بهترین تجربه را به کاربر ارائه بدهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *