لپ تاپ استوک چیست؟

نکته: اگر زمان کافی برای مطالعه این پست ندارید، میتوانید فایل صوتی این مقاله را گوش بدهید.

امروزه با پیشرفت دنیای تکنولوژِی و فناوری لپ تاپ های بسیار زیادی توسط شرکت های محبوبی همانند اچ پی، لنوو، ایسوس و ایسر تولید و راهی بازار میشوند که هرسال به دلیل بالا رفتن نرخ تورم و شرایط اقتصادی در تمامی کشورها خرید بعضی از لپ تاپ ها برای کاربران بسیار سخت و دشوار میشود به همین دلیل بسیاری از کاربران به سمت خرید لپ تاپ های استوک میروند.

در این مقاله قصد برسی لپ تاپ های استوک را داریم تا شما کاربران بتوانید در هنگام خرید بهترین انتخاب را بکنید. لپ تاپ استوک به لپ تاپ های دست دوم و کارکرده گفته میشود که کاربری قبل از شما لپ تاپی را خریده و استفاده نموده است، و پس از گذشت چندین سال قصد فروش لپ تاپ خود را دارد، این اولین تعریف برای لپ تاپ استوک می باشد. در بعضی اوقات لپ تاپ استوک حتی به معنای لپ تاپ کارکرده نیز نمی باشد. با سایت zstock.ir همراه باشید. در کشورهای اروپایی هنگامی که کاربران قصد خرید لپ تاپی را دارند به فروشگاه های مختلف میروند تا لپ تاپی را بسته به فاکتورهای شخصی خود انتخاب و خریداری کنند؛ پس از خرید لپ تاپ توسط کاربر، فروشگاه این امکان را به کاربران میدهد که به مدت 30 روز به هردلیلی محصول خود را مرجوع کنند و پول خود را پس بگیرند. لپ تاپ های مرجوع شده به دلیل باز شدن جعبه آکبند لپ تاپ، دیگر قابل فروش به صورت لپ تاپ نو نمی باشد به همین دلیل فروشگاه آن محصول برگشت خورده را به عنوان لپ تاپ استوک به مشتریان خود با قیمت پایین تر میفروشد.

دسته بندی لپ تاپ های استوک

لپ تاپ های استوک موجود در فروشگاه ها در چهار گرید مختلف یعنی A,B,C و D به فروش میرسند.

گرید A:

لپ تاپ های این دسته در بیشتر مواقع حتی توسط کاربری که خریداری شده است مورد استفاده نیز قرار نگرفته و کاربر به دلایل مختلفی لپ تاپ را مرجوع کرده است. نوت بوک های گرید A کاملا بدنه سالم و بدون خط و خشی را دارا می باشند. گرید A دارای زیرمجموعه هایی نیز می باشند همانند گرید A++ و A+ که لپ تاپ های این دو دسته دارای خط و خش جزئی می باشند اما سخت افزار آنها کاملا سالم و تکمیل است.

گرید B:

لپ تاپ های گرید B دارای خط و خشی جزئی می باشند اما قطعات آنها کاملا سالم و تکمیل است. لپ تاپ های استوک گرید B نسبت به لپ تاپ های استوک گرید A دارای قیمت بسیار کمتری می باشند. به صورت کلی لپ تاپ های گرید A و B تفاوت چندان زیادی بایکدیگر ندارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *