اعداد و حروف بکار رفته در پردازنده ها چه معنایی دارند؟

کمپانی Intel یکی از شرکت های معروف در زمینه تولید پردازنده های لپ تاپ می باشد که از سال 2008 مشغول فعالیت می باشد و در تمامی این سال ها توانسته است پردازنده های بسیار زیادی را رونمایی وارد بازار کند.

تمامی پردازنده های تولید شده توسط اینتل همانند core i3,core i5, core i7 از معماری Nehalem در آنها استفاده شده است که این یکی از بهترین ویژگی های پردازنده های تولید شده توسط اینتل می باشد.

اینتل دارای چهار سری مختلف پردازنده می باشد که در ادامه قصد برسی تمامی آنها را داریم. با سایت zstock.ir همراه باشید.

Intel Core i3: اولین و ضعیف ترین رده تولید شده توسط کمپانی اینتل می باشد که باتوجه به بالا رفتن حجم محاسبات لپ تاپ های امروزی این پردازنده بسیار ضعیف و کم توان می باشد.

سال تولید: January 04, 2010


Intel Core i5: دومین پردازنده معرفی شده توسط اینتل می باشد که یکی از محبوب ترین پردازنده های این کمپانی می باشد. این پردازنده قدرت بسیار زیادی در انجام محاسبات سنگین را دارد.

اولین نسخه این پردازنده در سال: September 2009 معرفی شد و سپس یک سال بعد از آن در January 2010 دومین نسخه این سری رونمایی شد.


Intel Core i7: یکی از قوی ترین پردازنده های تولید شده توسط اینتل می باشد که قدرت بسیار زیادی در اجرای نرم افزارهای سنگین را دارد و نسبت به پردازنده Core i5 توانایی بسیار بالاتری در انجام محاسبات سنگین را دارد.

اولین نسخه این پردازنده درNovember 2008 تولید شد و سپس در سال های مختلف همانند October 2017 سیزدهمین نسخه از این سری معرفی و راهی بازار شد.


Intel Core i9: اخرین هیولای تولید شده توسط اینتل می باشد که دارای 8 هسته می باشد. این پردازنده درحال حاضر اولین پردازنده ای می باشد که در آن از 8 یا 12 هسته مختلف استفاده شده است. این پردازنده با فرکانس کاری بالای خود میتواند تمامی محاسبات سنگین و سبک لپ تاپ شما را در کمترین زمان ممکن انجام بدهد.

اولین نسخه تولید شده از این پردازنده در June 2017 رونمایی شد و سپس در April 2020 اخرین نسخه از این cpu توسط اینتل معرفی شد که دارای 10 هسته می باشد.

در تصویر زیر میتوانید تمامی پردازنده های موبایلی و دسکتاپی تولیدشده توسط اینتل را با تمامی مشخصات مشاهده کنید:


تمامی پردازنده های تولید شده توسط اینتل دارای حروف های خاصی می باشند که هرکدام در واقع ویژگی پردازنده را به شما کاربران توضیح میدهد. در تصویر زیر میتوانید تمامی تفاوت های این پسوند ها را مشاهده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *